onsdag 1 augusti 2012

1:a augusti

Idag har jag haft en väldigt trevlig dag med Carl-David! Vi har ätit glass, suttit ute i solen och klagat massor. Precis som vanligt alltså! Så skönt att komma hemifrån lite, även fast jag borde vara hemma och ta det lugnt, men då ruttnar man ju så småningom! Kan vila nästan alla dagar i veckan, och bara fly då och då :) Och så roligt att träffa Carl-David igen! Inte umgåtts sen studenten.. Som slutade med att jag stod ute i regnet mitt i natten och grät för att det inte fanns några alkoholfria drinkar.. Men detta får vi göra om!

Var på apoteket idag också, och "shoppade", lite järntabletter, hämtade ut receptet på värkhämmande, och en babybox! Man kan ju beställa sådant på internet när man blir gravid och sedan hämta ut på olika ställen eller få hemskickat, just den här hade jag glömt att hämta, och kunde nu få hem massa kul småsaker! Bland annat en pappatidning, två föräldratidningar, tuggummi, nappar, kräm till magen, och olika sebamed produkter som babyschampoo osv. Lite roligt småplock av saker som kan vara bra att prova med bebben :)
Lägg till bildtext





Drömde en graviddröm i natt också! Drömde att jag stod framför spegeln och drog upp tröjan och såg att jag helt plötsligt hade hela magen täckt med bristningar.. Vilket är lite kul eftersom jag faktiskt inte har några än :) Undrar om jag kommer slippa dom? Läste att det beror på gener, att om ens egna mamma inte har haft bristningar så slipper man det själv.. Och mamma hade inga så det är ju bra. Eller också är det den där oljan som jag köpte från Weleda? Hursomhelst är jag mycket tacksam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar