måndag 6 augusti 2012

besök hos lustiga familjen

Har haft en riktigt trevlig helg. Jocke var borta hela dagen i lördags, på Tobbes svensexa, så spenderade den tiden hemma hos mina föräldrar. Gud vad det var länge sen som det bara var jag där, och sen jag umgicks med mina föräldrar.. Riktigt mysigt, bara ligga i deras soffa, bli severad mat och fika och glass, och kolla på OS med dom under kvällen :) Lugnt och fridfullt liksom. Jag har typ världens bästa föräldrar :)


Igår blev det en lugn dag, som vanligt. Fast något lugnare än vanligt, eftersom Jocke var liiiiite trött ;) Så stekte pannkakor till frukost åt honom, och så kollade vi på tv hela dagen :) Vi ville åka på bio på kvällen, men eftersom jag hade sammandragningar typ var fjärde minut, trots två tabletter, sa de på förlossningen att vi kanske skulle bli tvungna att åka in igen.. Och eftersom vi skulle till Heron så var det åt lite fel håll. Istället blev det att grilla korv och bada ute vid lammsjön med Peppe, Kribbe, Tobbe och Krisse. Riktigt mysigt, även om det bara var jag, jocke och bebisarna som badade!

Idag blev det också en lugn dag, eftersom det är allt jag får göra.. Var inne en sväng hos barnmorskan och lämnade ett urinprov. Kom övererens med dom på förlossningen om det igår kväll, så att vi skulle slippa åka in igen. De tror att jag kanske har urinvägsinfektion, eftersom man får helt andra symptom som gravid - därav sammandragningarna. Men eftersom vi kollade upp det för två veckor sedan, första gången vi var inne på förlossningen, så tvivlar jag på det. Jag börjar dessutom tro att bara för att jag har så himla mycket problem med sammandragningar, så kommer ungen säkert komma jätte sent, och jag kommer gå över tiden två veckor... Bara för att retas liksom :)

Nu ska jag laga mat, och sen så ska vi åka på bio idag istället :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar