torsdag 12 juli 2012

don't wanna miss a thing

En dag kvar! Sen ska jag sova till långt in på dagen, ta det lungt, äta glass, ha dåligt samvete  för att jag inte rör mig tillräckligt och äter grönsaker varje dag, läsa massa böcker, bada njuta... Bara vara liksom, några sista veckor innan allt förändras för all framtid. Jocke och jag har fyra veckor nu tillsammans, sen är jag ledig själv tills bebis kommer.
Känns lite smått melankoliskt, att ingenting kommer bli som det har varit. Men det känns liksom.. bra! Vi ska ta nästa steg. Gå vidare. Bli ett. Skapa en familj. Jag och Jocke ska bli grunden för någon annans liv, för någon annans framtid. Man kan inte säga annat än att det nog är det mest spännande som kan hända! Jag ska få ta del av att forma en annan individ, det största man kan få göra! Spännande, men samtidigt skrämmande.
Det är så mycket jag vill att min son ska lära sig, så mycket han ska vara.. Men oavsett hur han blir, så kommer han vara perfekt, eftersom han kommer vara min, vår!


Magen när jag liger i soffan och glor på tv
Jag tror att bebisen tycker om att åka gräsklippare, när jag brummar omkring hela dagarna blir han helt tokig i magen. Gör kullerbyttor, pressar sig utåt, trycker mot min hand.. Det känns verkligen jätte häftigt! Men så fort som jag stänger av klipparen så lugnar han ner sig, och blir lugnare. Det är verkligen roligt att kunna känna av honom hela tiden. Försöker även vänja mig vid tanken på att det inte är någon liten krabat i magen längre, utan en riktig bebis som är så stor att han ligger dubbelvikt! Jag tänker mig fortfarande honom som något som är stort som en hand.. Om han skulle födas nu, skulle han överleva! Helt fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar