torsdag 17 maj 2012

glöm inte bort att du är värdefull

Vad skulle jag göra utan dig?
Jag har en sådan tur, jag har verkligen det. Jag avundas inte dem som måste ta sig genom något som detta själv. Det är för tungt.
Jag behöver dig mer än något annat.
Och jag älskar hur du alltid finns där för mig, hur jobbig jag än är.
Jag vet inte hur det är att leva med en gravid kvinna, eftersom jag själv aldrig gjort det
- jag kan bara tänka mig hur det är.
Men hur mycket jag än är ett riktigt pain-in-the-ass finns du alltid där, och säger hur vacker du tycker att jag är. Även om jag då säger att du har fel.
Även om jag står framför spegeln och desperat försöker hitta kläder som sitter bra,
och klagar på hur tjock jag är
så är du genast där och säger
"Men älskling, du är inte tjock, du är ju gravid!"
Då ler jag inombords, och tänker att jag har en sådan himla tur
Jag älskar dig joakim nilsson! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar