måndag 24 mars 2014

"jag kom på mig själv att med att undra för ett ögonblick om du var på väg hit, eller härifrån"

Jag bad dig att du skulle bygga en koja åt mig där jag skulle kunna gömma mig tills det är över
Du drog upp täcket över våra huvuden och fnissade förtjust
Sådär som bara du gör
Jag kröp upp tätt intill med huvudet på din arm
Nära, nära
Började någon lång harang för att försöka förklara vad jag menade
Sådär som jag alltid gör
Bad dig att du skulle tänka på ett berg
eller ett ödsligt fjäll
Eller whatever egentligen, 
bara det är något kalt och tomt och jättestort
Där det växer ett ensamt träd i en sluttning
Sådär oskyddad och tunn
När det blåser viker sig trädet så att det nästan välter
Trädet har starka rötter och håller sig kvar
Men ibland blir stormen övermäktig
Då kan det vara bra att någon bygger ett vindskydd precis bredvid
som håller trädet säkert tills stormen har bedarrat
Och du sa att du kunde vara ett sådant vindskydd åt mig
Igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar