måndag 25 juni 2012

kan man älska någon man aldrig har träffat?

Bebis i vecka 30
Jag har alltid sagt, lite hånfullt, att det är klart att man inte kan älska någon man aldrig har träffat. För egentligen, hur skulle man kunna? Den man inte har träffat känner man inte, och den man tror sig känna - eller veta något om, är egentligen en drömbild man har av personen. Man tror sig veta hur personen i fråga ska vara, vilket lätt kan vara tvärt emot verkligheten. Att älska en kändis eller kanske någon från internet, eller på något annat sätt en främling, såg jag som omöjligt.
Men nu? Med något som är större än kärleken självt växande i min mage.. Inte kan jag då säga att det inte går att älska någon man aldrig träffat, aldrig ens pratat med. För det är en kärlek större än ord, och jag har ingen aning om vem det är jag älskar.
Kanske inte kan jämföras med kärleken för en annan människa man aldrig träffat. Men räcker för att få mig att ändra åsikt. Jag tror fortfarande inte på att man på riktigt kan älska en kändis man aldrig träffat, för då älskar man personens image - inte den riktiga personligheten. Kanske kan man få riktiga känslor för någon man aldrig träffat, om man pratar mycket och är sig själv till 100%, vad vet jag. Jag vet bara att man kan älska en okänd människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar