onsdag 27 juni 2012

du måste flytta på dig

Har ännu mer saker till bebis nu, mamma hittade en jätte fin bärsele! Vi har även en badbalja och en jättefin sovkorg. Nu är det inte så mycket kvar att handla, vilket känns skönt eftersom det bara är tre månader kvar. Det vi har kvar är bland annat:
  • madrass, täcke, kudde till sängen
  • sängkläder¨
  • blöjhink
  • blöjor och andra förbrukningssaker
  • saker som gör det mysigare i vagnen.. :)
Jag gillar att ha allt strukturerat och färdigt så snabbt som möjligt, annars kan jag inte sluta tänka på det och stressar upp mig i onödan.. Därför har vi redan så mycket fixat :)

Jag har även lite nya saker till mig själv.. Bland annat ett band som man spänner över höfterna som ska minska smärtan från foglossning. Den är jätte skön att ha på sig.. men hjälper mig inte så mycket på jobbet, eftersom den är rätt obekväm att ha på sig när man till exempel sitter och rensar ogräs. Men använder den i alla fall när jag går, och det fungerar bra. Det gör fortfarande ont såklart, men det blir bättre! Insåg nyss när jag försökte resa mig från soffan att jag kanske borde ha den på nu också.. men nej, orka haha

Och så har jag börjat använda en olja som ska motverka bristningar. Inte för att jag egentligen är rädd för att få det, de är ju liksom rätt naturliga. Dessutom tror jag inte egentligen på att man kan smörja in magen med något som får det att minska.. Men det skadar inte att försöka liksom, om det finns en chans att slippa bristningar så kan man i alla fall prova, och det är mysigt att smörja in magen några gånger om dagen. Oljan jag har är från Weleda och heter Stretch Mark Massage Oil, jag har använt den i två veckor och än så länge har jag inga bristningar! Men huruvida den verkligen fungerar återstår att se, jag lär ju bara bli större och större liksom..


Annat som är kul att köpa och som man aldrig får nog av... Bebiskläder! Så roligt att köpa och så gulliga! Hittade en loppis när jag jobbade förra veckan, och hittade en del söta bebiskläder där, och Ellinor köpte en del jätte fina plagg åt mig. Vi har en del, men det behövs mer såklart. Fast jag tror inte att vi kommer köpa så mycket mer nu, bara om man kommer över några fynd liksom.


Det här är min typ av bebiskläder! Könsneutralt och randigt i massa härliga färger.. Just saying ;)
Just de här kläderna är Villervalla, och jag gillar det märket jätte mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar