måndag 28 oktober 2013

konsten att ta till vara på varje värdefullt ögonblick

Det är en evig balansgång, det där med vardagen. Man har så många bollar i luften, man ska hinna med skolan och allt arbete det bidrar till, man ska hinna med allt i hemmet, familjen, vänner, träning och någonstans där ska man komma ihåg sig själv också. Jag älskar min vardag, jag har kontroll över allt och det är en perfekt balans mellan fritid och arbetstid, jag hinner med allt jag vill och känner att jag behöver göra.

Som idag, jag är ledig från skolan för att plugga hemifrån. Jag har precis skrivit klart min hemtenta som ska in på onsdag, det ska bara ske några små ändringar innan jag lämnar in den slutgiltiga texten. Då kan jag ta en paus från arbetet och ta en dans med min prins. Min underbara mysiga son som somnade mitt i dansen, då vet man vad som egentligen är viktigt här i världen, just precis, han. Det får man ta med i hjärtat till nästa stressiga period.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar