måndag 20 maj 2013

släktträff och fullspäckad dag

Idag är jag helt slut, men på ett bra sätt! Så där trött man är efter en väldigt upptagen dag. Dagen började med att Melwin vaknade och låg i sängen och sa "mamma. pappa. mamma. pappa" Sååå gulligt! Ja, han har börjat säga mamma nu, han började med det igår morse när jag låg och sov. Då åkte han fram och tillbaka med gåstolen utanför sovrumsdörren och sa "mamma! mamma!". Så gulligt! Även om jag inte riktigt vågar lita på att han vet vad han säger. Men han säger mamma när vi myser, eller när han vill att jag tar upp honom..
Efter frukost kom min morfar förbi en snabbis för att titta på tvättmaskin. Sedan diskade jag och städade i köket, vanliga saker. Dessutom gjorde jag en omgång med pasta och pastasås åt Melwin, det blev 12 portioner, skönt! Det går åt mycket mer mat nu när han får lagad mat två gånger om dagen. Efter lunch var Melwin sååå trött att han nästan somnade sittandes i matstolen, så när jag la honom i vagnen somnade han på en sekund! Eftersom det var så fint väder passade jag på att ta en riktig lååååångpromenad, och Melwin sov hela vägen. På vägen hem gick jag in på klädbutiken där Emma jobbar, och fick massa assistans, så snällt! Dessutom höll Emmas mamma i Melwin, så att jag kunde prova saker i fred. Jag fick med ett par välbehövliga skor hem, strumpor, leggins och en tröja. Perfekt!
Hemma så gungade vi en stund innan vi gick in så att Melwin kunde få mellanmål. Idag ammade vi som mellanmål, eftersom det var så varmt. Sedan gjorde jag spagetti pch köttfärssås åt Melwin, typ 12 portioner tiiiiill, och förberedde lasangen till vår middag. Dessutom tvättade jag och dammsög, ojojojoj. När Jocke kom hem gick jag ut och sprang, så stolt att jag faktiskt kommer ut en gång i veckan! Nu har vi ätit, jag duschat och Jocke och Melwin somnade visst.. Aja :)

tröttmössor <3
Massa kul har vi som vanligt hunnit med i helgen också. I lördags var vi hemma hos mina föräldrar, där träffade vi min farmor och farfar som vi sällan träffar, min faster och hennes kille som vi träffar ungefär en gång om året, och en av mina kusiner som jag inte har träffat på typ 6-7 år! Så himla roligt. Melwin tyckte nog rätt mycket om min kusin Elin. Det blev en väldigt lång och rolig dag.
Igår gjorde vi inte mycket alls, och det var skönt. Jag tog mig tid att plantera mina jordgubbar åtminstone! Och Melwin lärde sig att backa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar