söndag 12 maj 2013

back to normal

Det har varit mysigt att ha Jocke hemma i hela fyra dagar, men det gör också att det känns extra tråkigt att det är måndag imorgon och dags att återgå till vardagen. Men jag och Pelwis hittar säkert på något roligt den här veckan ändå! Vi har hunnit med väldigt mycket dom här dagarna, det blir ju lätt så att man planerar in massor när alla väl är lediga. I torsdags städade vi nästan hela dagen, ni vet sån där ordentlig städning man inte orkar göra varje gång. Till och med garderoben och förrådet ute fick sig en omgång också. Jag passade även på att gå genom Melwins kläder och se vad som blivit för litet, och vad han behövde till sommaren.
Mamma och pappa kom förbi på eftermiddagen med min efterlängtade cykel, så nu kan vi cykla omkring!!! På kvällen var vi över hos Peppe och Kribbe och grillade o såg på film. Vi myste lite med söta Tove också, "barnen" lekte lite med varandra också. Så häftigt att Melwin har blivit så pass stor att han kan förstå att man ge och få tillbaka leksaker :)

Så häääär trött blir man av att städa <3

cykelvagnen var inte kul :)
På fredagen shoppade vi massoooor till Melwin, satt ute på en bänk och åt mellis och hade jättemysigt. På vägen hem åkte vi förbi hos både mina och Jockes föräldrar. Mamma hade köpt en bärmes åt oss, det är som en ryggsäck som barn kan sitta i. Melwin tyckte att det var jättekul att sitta där! Då nådde han ju mitt hår ;) På kvällen grillade vi och satt ute på uteplatsen. Jag är verkligen glad över vår lilla tomt. Igår åkte vi till tippen med allt  S K I T som vi haft i förrådet, så underbart att bli av med allt!!! Sedan åkte vi till växthusen för att köpa blommor. Där träffade vi på mamma och åt glass tillsammans. Väl hemma planterade jag blommor och sedan kom Jockes syster Jenny och hennes kille Patrik över på fika och fick mysa lite med bebis. Det var jättetrevligt :) Melwin fick då testa sin bobbycar för första gången. Han är lite för liten för den, men oooj vad kul det var! På kvällen grillade vi igen, och hade tvättstugan heeela kvällen


Idag var den enda dagen vi inte hade något planerat, och det var rätt skönt. Men problemet då är att hela dagen försvinner och man inte alls vet vad man gjort. Vi har mest hängt här hemma, tagit en promenad, ätit glass och jag har gjort fruktpuré. Den här gången blev det äpple/päron/kardemumma/kanel, banan/hallon, björnbär/mango/äpple/kokos, ananas/päron/kanel/kardemumma, jordgubb, jordgubb/äpple.. Tror det var allt! Kul med olika sorter tycker jag :)

glad klle!


nu har vi så att vi klarar oss ett tag iaf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar