torsdag 16 maj 2013

Melwins första ord?

Jag är rätt säker på att Melwin säger sitt första ord, men det är så svårt att veta vad som räknas! Alla tycker ju olika, och jag känner att när barnet säger något utan sammanhang så känns det ju inte riktigt som att barnet förstår vad det säger. På något sätt vill jag helst att barnet ska förstå vad den säger, så att man själv är säker på att det faktiskt är "prat" och inte bara ljud.
Och vad är Melwins första ord? Föga förvånande är det såklart Melwins absoluta favorit i världen, pappa!! Han har den senaste tiden sagt da-da-da, ba-ba-ba och pa-pa-pa, helt utan sammanhang och lite närsomhelst. Men nu säger han faktiskt "pappa"! Och det är inte heller så att han säger det närsomhelst, utan när han är sur på mig, jag pratar om pappa, eller när pappa är hemma och busar med honom. Så då känns det ju som att han faktiskt säger och MENAR pappa. Eller? Vill ju inte heller vara en sån där mamma som önsketänker och överdriver! Men jag är rätt säker :)

Pappa har varit bäst sen första stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar