onsdag 15 maj 2013

Pratglad bebis

Idag har Melwin pratat mer än någonsin. Hela dagen har han "da"-dat. Imorse innan vi åkte till Nyköping var Melwin så söt medan jag sprang omkring för att packa allt man måste ha med sig när man har barn. Han var i gåstolen och blev jätteirriterad över att jag inte plockade upp honom, så han följde efter och sa/jollrade (lät? Vad man nu säger) "ma-ma-ma" och sedan när jag jag inte tog upp honom "PAP-PA" jättesurt. Det var jättegulligt.
När man ska iväg så här hela dagen, är det så skönt när allt bara klaffar. Melwin har en förmåga att oftast sova exakt när man vill att han ska sova, inte när han brukar. Som idag, då somnade han när vi gick till bussen vid 11, istället för efter lunch vid 12. Han sov hela bussresan och vaknade först när vi var framme i Nyköping, strax innan 13! Jätteskönt. Där åt vi lunch med Malin och Sofia, Melwin blev riktigt förtjust i Sofia. Han satt och flirta med henne hela tiden. Efter lunch följde Malin och Sofia med till kiropraktorn. De var Melwinvakt medan jag var inne, och det gick jättebra! Man är ju alltid lite orolig när man lämnar honom, även om jag är nära och kommer tillbaka efter några minuter. Han hade jättekul och pratade massor. Efteråt gick jag och Malin till gamla skolan och hälsade på. Den här gången träffade vi NåGra lärare som jag missade förra gången. Och det är ju alltid kul att hälsa på i en gammal skola! Melwin åt mellanmål där också, två stycken såna där klämtuber med smoothie. Det är ett sånt bra mellanmål för bebis, eftersom man inte behöver mata med sked och han kan hålla själv. Efter lite gnäll somnade han i vagnen och vi åkte hem igen.
Nu ikväll har jag premiärcyklat min cykel också! Jocke höll på med maten när vi kom hem, men vi kom på att vi behövde lite saker, och då kunde JAG snabbt fixa det! Kändes så bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar