onsdag 15 maj 2013

äntligen!

igår kväll lyckades Melwin tillslut vända sig från rygg till mage! Även om jag eeegentligen inte var så orolig, känns det skönt att veta att han kan.
Natten blev rätt lugn också. Han fick sova i spjälsängen bredvid mig, och i natt sov han mellan 22-01, heeeela 3 timmar!!!! Då tog det ett stund innan han somnade om, han blev ledsen. Sedan vaknade jag, hör och häpna, vid 5!! Av mig själv!! Eftersom Melwin var så orolig där på natten, hade vi båda somnat när han låg på min arm, så jag la över honom i spjälsängen, och han fortsatte sova! Jag hann både dricka vatten och gå på toa innan han vaknade igen. Då åt han, och sov till  strax innan 8! Åt igen och vaknade glad och nöjd 8.30 igen. Bra natt! Var tredje timme hela natten, istället för varannan = glad mamma.
Sen om det beror på sängens placering, maten eller bara tur återstår att se. Vi har ju ändrat mattider, iiiiigen. Förut fick han gröt 17, ammade ca 20 och välling vid 22. Han dricker välling, men gillar inte flaskan, så jag bestämde mig för att ta en paus med den. Nu får han riktig mat 17, kvällsgröt vid 20 och ammar allt därefter. Och det funkar bättre, gröt är roligare än välling. Igår kväll fick han dessutom 8-månadersgröten, så ska nog prova med det ikväll igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar