onsdag 28 augusti 2013

fullt upp

Just nu sitter jag med en sovande liten plutt i famnen, jag ska snart lägga ner honom i hans säng men passar på att njuta lite. Skolan har dragit igång och det är redan full rulle. Flera föreläsningar om dagen, böcker som ska läsas (helst igår), tågkrångel, nya människor och saknad av bebis. Men det är så kul! Jag känner verkligen att jag har hamnat på rätt ställe, trots att man ibland undrar hur man ens kunde bli antagen, det är så svårt! Men inte för svårt liksom, det är spännande och stimulerande. Men det är lika skönt varje dag när jag kommer hem, det är så mycket intryck och nytt på en gång så hjärnan känns alldeles mosig. Det kommer väl ta ett tag innan man kommer in i det, tills dess lever jag på kaffe! Imorgon har jag bara en föreläsning och sedan ska jag träffa min arbetsgrupp, det kommer nog bli intressant! En av de bästa sakerna med skolan är att det finns så många olika typer av människor - olika kulturer och etniciteter, från olika ställen i Sverige och olika delar av livet, folk som kommer direkt från gymnasiet och sådana som har hunnit med både att jobba och andra utbildningar. Det känns verkligen som att jag kommer att lära mig mycket av människorna och inte bara av skolan. Jag är så exalterad!
och trött hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar