söndag 11 augusti 2013

bananmuffins (inget socker)

Jag älskar ju att fika, och när man själv lyxar till det vill man ju gärna ge något till de små. Det här receptet på nyttiga muffins hittade jag för några månader sedan, perfekta att ha med till de lite festligare tillfällena (eller bara som mellanmål) när man inte vill ge sitt barn något som innehåller socker men som ändå känns som fika. Tyvärr glömmer jag bort receptet mellan varven, så jag skriver det här så att jag inte tappar bort det!

-2st bananer 
-1dl naturell yoghurt 
-1ägg
-3msk smör
-1,5dl havregryn 
-2 tsk bakpulver
-2dl vetemjöl. 
Mosa bananerna o blanda allt till en smet. Klicka ut i formar. Grädda i 250 grader i 8-10min.

Jag brukar även ha i rivet äpple och bär, t.ex vinbär som Melwin älskar. Hur gott som helst, och man kan äta dom själv också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar