tisdag 25 juni 2013

Melwins ostkaka

Idag hittade jag ett recept på en barnmatsida som jag bara var tvungen att prova, ostkaka! Melwin fick det som "kvällsfika" idag, och han tyckte att det var hur gott som helst.

INGREDIENSER

-2 ägg
-1,5 msk mjöl
-1 dl grädde
-1 dl mjölk (jag bytte ut mjölken mot mer grädde istället, eftersom vi hade så mycket grädde hemma, och eftersom extra fett alltid är bra för små pluttar)
- 250g keso

- (vaniljpulver hade jag i som smaksättning. Kan säkert även vara gott med kardemumma, kanel osv)

Blanda allt och lägg i en form. Jag hällde i stora muffinsformar så att man kan ta fram en portion åt gången. Detta blev ca 7 portioner (formar)
In i ugnen i 175grader i ca 30-40 minuter
här serverad med lite jordgubbsmos. Grädde är nog gott också till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar