måndag 24 juni 2013

midsommar och allmänt mys

Midsommaren blev både bra och halvdålig. Det som gjorde den dålig var jag själv, alldeles för lite sömn i kombination med massa stress gjorde mig väldigt irriterad. Men dagen blev bra ändå. Efter Melwins lunch åkte vi mot Västerljungs firande som vanligt. Vi parkerade bilen hos mina föräldrar eftersom jag ville få en promenad, Melwin skulle hinna sova och för att slippa parkeringskrångel. Det var svårt för Melwin att somna, speciellt eftersom Jockes mobil ringde konstant. Vi stängde av ljudet så gick det lättare. Nu har han även bytt ringsignal eftersom den gamla gav mig hjärtsnurp varje gång det ringde. Väl där träffade vi Peppe, Kribbe och Tove, och det var trevligt att se dom. Jag och Jocke åt lunch där också, tillsammans med mina föräldrar som var där samtidigt. Vi kollade kobingo och sånt, roligt. Sedan åkte vi hem och David o Emil kom över. Vi grillade och åt massa tårta och godis. Vi satt ute länge och pratade, senare gick vi in istället. Det var väldigt skönt med en lugn kväll och inte överdrivet mycket folk. Jag hade väldigt trevligt och mitt dåliga humör släppte äntligen.  Kribbe och Tove kom över en stund på kvällen, och jag gav Emil en ny frisyr!

fika i västerljung

emil är roligast i världen!


På lördagen var vi båda så trötta att vi nästan kräktes, Melwin jobbig på natten. Jag tog en lång cykeltur på förmiddagen och det var skönt. På eftermiddagen åkte vi över till svärföräldrarna där det bjöds på massor av god mat. Vi blev inte kvar så länge eftersom vi var så trötta.
hos farfar är man helnöjd!

Igår var vi återigen trötta efter natten, men beslutade oss ändå för att börja ta itu med en del saker vi vill ha gjort innan flytten. Sålde lite saker, och började gå genom ALLA papper vi har. Massa papper som slängdes, och det var såååå skönt. Satte i och sorterade i en varsin pärm också, yay. Mamma hade köpt register till pärmarna åt oss på IKEA, så vi bestämde oss för att gå dit och hämta dom istället för att ta bilen. Blev en rejäl promenad fram och tillbaka, såklart så stannade vi där en stund och fick fika och så.

massa papper
Natten blev bra! Melwin fick sova utan pyjamas (han har haft den på eftersom han inte har täcke och vi har öppet fönster) och då sov han mycket bättre! Lite för varmt förut kanske. Han sov i typ 5 timmar! Sedan tog det lång tid för honom att somna om, men allt som allt vaknade han två gånger under natten, och hans natt varade från 21 till 10, lång natt! Vi myste hela förmiddagen, lästa pekböcker och ramsor och så vidare.  Sedan efter lunch blev det den dagliga långpromenaden. Väl hemma fick Melwin bada i sin lilla pool, och sedan satt vi på gräsmattan. Så mysigt! När pappan kom hem gav jag mig iväg på en springtur, och sedan lagade Jocke middag. Melwin har tränat massor på sitt krälande, och kan NÄSTAN krypa! Nu ska jag och Jocke dricka Chaite och kolla på Lost :)

trött kille




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar