tisdag 10 september 2013

lugnet innan stormen

Skönt med en lugn kväll så att  man kan inhämta krafterna igen. Den senaste tiden har varit väldigt intensiv, och självklart har jag varit sjuk också. Idag lämnade jag in en uppgift och kan därför njuta av lite frihet ikväll. Imorgon blir det nya tag och det ska bli kul!
Idag har det varit en sån där mysig dag, eftersom jag inte började fören 15 kunde jag vara hemma hela förmiddagen och hann med lite välbehövlig städning. Jocke var sedan snäll att skjutsa in mig efter lunchen, så fick både han och Melwin se skolan och ta en fika. Melwin fick också hälsa på några av mina klasskompisar, och inne på skolan bibliotek hittade han en annan bebis som att slog och petade i ögon, så gulligt med barn ;)
Jag var hemma igår också, och ägnade då större delen av dagen åt att plugga. På förmiddagen däremot var vi och tittade på förskolan där Melwin har fått dagisplats. Först var jag lite osäker på den avdelningen där han hamnat, eftersom det var montessoriinspirerad. Men när vi hälsade på tyckte jag att det verkade jättebra! Låga bord, stolar och hyllor så att barnen når allt, inte massor av leksaker framplockade - utan några enstaka. Utegården verkade också rolig och Melwin såg ut att trivas, han ville inte gå därifrån! Vi tror att det dagiset blir perfekt för lillskiten.
Melwin har förresten lärt sig några nya saker, han kan nu säga "ta" (tack) och går runt här hemma helt obehindrad. Innan har han krupit när han vill att det ska gå snabbt - men u väljer han att gå! Han ser så stolt ut också, vår duktiga kille!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar