onsdag 2 oktober 2013

There was a song I used to sing everytime that my heart skipped a beat

Jag har återupptäckt min iPod. Jag slutade lyssna på den när jag var gravid, eftersom jag var lite väl känslosam och hormoniell under den tiden och inte klarade av att lyssna på musik. Därför kan jag nu lyssna på exakt samma låtar och spellistor som legat orörda i två år.  Det är verkligen en konstig känsla och man slungas tillbaka till den hösten och allt som hände då. Sedan kan jag stänga av och känna en underlig lättnad över att jag inte är kvar där, och att allt är så mycket bättre idag.

Nu är jag "ledig" i två dagar, eller ja, man är ju aldrig riktigt ledig - det finns ju massa att plugga och läsa ändå. Men det är rätt skönt att inte behöva åka hela vägen in till skolan, fast det är lite svårt att koncentrera sig hemma. Speciellt nu när de håller på att renovera vårt sovrum så att man inte har något annat val än att vara i vardagsrummet, men det går bra ändå. Vi längtar alla tills renoveringen är klar! Nästa vecka ska vardagsrummet fixas och det blir nog ännu jobbigare.  Men det kommer att bli så fint här hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar